FacebookTwitterGoogle+Share

S’ha publicat l’informe NMC Horizon Report > 2015 Higher Education Edition, document de referència per conèixer les tecnologies emergents que impactaran en el món educatiu mundial en els propers anys. Aquest informe és el número 12 d’una sèrie d’informes anuals d’Educació Superior, produït per New Media Consortium (NMC) y EDUCAUSE Learning Initiative (ELI), un programa de EDUCAUSE.

En aquest informe s’identifiquen tendències com l’evolució de l’aprenentatge en línia, el replantejament dels espais d’aprenentatge, recursos educatius oberts i l’aprenentatge i avaluació en base a dades.

Les analítiques de l’aprenentatge, learning analytics, comença a ser focus d’atenció en els darrers anys, especialment per les possibilitats que ofereix en el camp de l’aprenentage personalitzat.  En el III Congreso Internaciona EDO 2014 “Organizaciones que aprenden y generan conocimiento” , celebrat a Barcelona el mes de maig, vaig realitzar una presentació sobre el tema. Aquest any l’edició del Congrés ITworldEdu que es celebra a Barcelona els propers 25 i 26 de febrer, també comptarà amb una presentació sobre el tema a càrrec de Jordi Adell.

Tot i l’interès que em desperta les analítiques de l’aprenentatge, és de l’alfabetització digital que voldria parlar. L’informe planteja l’alfabetització digital com un dels reptes significatius pels propers anys. Un repte que no és nou, i és una assignatura sense resoldre encara tot i que no sembli. L’alfabetització digital és, al  meu mode de veure, on es sustenta tota la base. Sense unes habilitats bàsiques per moure’ns per Internet és díficil avançar. Però l’alfabetització digital no és aprendre a fer servir un programa per escriure un treball o fer una presentació en una eina o en un altra.  La veritable alfabetització digital ha d’incloure les competències bàsiques en les que, segons la UNESCO, es centra l’alfabetització mediàtica e informacional.

Aquesta alfabetització és necessària en tots els àmbits de la societat per afavorir la inclusió digital, per desenvolupar les habilitats necessàries per aprendre a aprendre, per ser treballadors competents i ciutadans capacitats per participar en noves formes de govern i relació amb les administracions.

Podeu consultar

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


× 9 = sesenta tres